Театрален роман - ПОСЛЕДНО ПРЕДСТАВЛЕНИЕ
от Михаил Булгаков
Театрален роман - ПОСЛЕДНО ПРЕДСТАВЛЕНИЕ
от Михаил Булгаков
50мин.
Режисьор: Люба Тодорова
Сценография и костюми: Антония Соколова
Фотограф: Кети Райкова, Петър Недялков
Композитор: Илко Биров
Участват: Яна Зайкова, Мануела Минкова, Николай Ганчев, Димитър Василев, Димитър Крумов
Сценография и костюми: Антония Соколова
Фотограф: Кети Райкова, Петър Недялков
Композитор: Илко Биров
Участват: Яна Зайкова, Мануела Минкова, Николай Ганчев, Димитър Василев, Димитър Крумов
Попаднеш ли в театъра, струва ти се, че си нещо пò така от другите хора: по-силен, по-гениален, по-хуманен, по-необходим, по-чувствителен. Самозабравяш се, подгонва те амбицията на всяка цена да бъдеш артист и бързо попадаш между зъбчатите колела на театралната машинария, която винаги иска своето и никога това, което ти самият искаш. И тогава настъпва деформацията – неволна, най-често неосъзната, но и неизменна – на попадналия в театъра поетичен характер. Нищо не е такова, каквото е било в очите ти, когато за пръв път си пристъпил зад кулисите. Нещо повече – нищо не е такова, каквото би трябвало да бъде.
То вече е в нас, "ще се развива и ще ни изсмуче" – и днес, и по времето, в което Булгаков е започнал да излива своя незавършен "Театрален роман" на хартия. Но когато авторът посяга към смъртта през ръката на героя си Сергей Леонтиевич Максудов, и то само заради провала в изкуството, се случва нещо особено...
Лентата на живота започва странно да превърта и да напомня за нещо друго:
"Театърът тъне в полумрак. Стоя до рампата. Гледам как художничката Аврора Госие обикаля въртящия се кръг с линийката, как я допира леко до пода. Светлата коса на Госие ту припламва като подпалена, когато тя се навежда към края на рампата, ту гасне и става като пепел. И аз си мисля, че всичко, което става сега, което се влачи така мъчително, всичко ще получи своя завършек..."
То вече е в нас, "ще се развива и ще ни изсмуче" – и днес, и по времето, в което Булгаков е започнал да излива своя незавършен "Театрален роман" на хартия. Но когато авторът посяга към смъртта през ръката на героя си Сергей Леонтиевич Максудов, и то само заради провала в изкуството, се случва нещо особено...
Лентата на живота започва странно да превърта и да напомня за нещо друго:
"Театърът тъне в полумрак. Стоя до рампата. Гледам как художничката Аврора Госие обикаля въртящия се кръг с линийката, как я допира леко до пода. Светлата коса на Госие ту припламва като подпалена, когато тя се навежда към края на рампата, ту гасне и става като пепел. И аз си мисля, че всичко, което става сега, което се влачи така мъчително, всичко ще получи своя завършек..."